top of page
Foto del escritorHenar Gallego

Enunciados SLP (inglés y francés) y Cambridge

Actualizado: hace 13 minutos

Aquí podéis ver los enunciados de las composiciones de SLP de inglés y francés para Ejército de Tierra, Guardia Civil, Armada y Ejército del Aire y de Cambridge sólo para el Ejército de Tierra. No olvidéis que estos enunciados tienen una semana de vigencia. El próximo viernes 20 de diciembre se sustituirán por otros nuevos.

INGLÉS


SLP2 (Armada y Ejército de Tierra)


Llegan los carnavales y quieres coordinar una fiesta con tus amigos. Envíales un mensaje diciendo qué actividades vais a hacer o a qué sitios vais a ir el día de carnaval (L1). Propón varias temáticas de disfraces que tienes pensado para ir todos iguales y por qué te parecen buenas ideas. (L2) 



SLP2 (Guardia Civil)


Llegan los carnavales y quieres coordinar una fiesta con tus amigos. Envíales un mensaje diciendo qué actividades vais a hacer o a qué sitios vais a ir el día de carnaval (T1). Propón varias temáticas de disfraces que tienes pensado para ir todos iguales y por qué te parecen buenas ideas. (T2) Finalmente, incluye alguna sugerencia para dar un toque especial para la fiesta,  como un concurso de disfraces o una actividad sorpresa que puedan hacer todos juntos (T3). 

 


SLP2 (Ejército del Aire)


Carnivals are coming and you want to coordinate a party with your friends. Send them a message saying what activities are you going to do or what places are you going to go on carnival day (L1). Propose several costume themes that you thought about to all dress in the same way and why they seem like good ideas. (L2) 




SLP3 (FAS y Guardia Civil)


Los deportes y la forma física son tremendamente importantes en las Fuerzas Armadas. Sin embargo, en este mundo moderno se supone que las limitaciones físicas no deben interferir con la capacidad de una persona para desempeñar la profesión que escoja. (L2) Describa los estándares físicos y médicos que exige la carrera militar/policial. (L3) Analice las posibilidades de incorporar personas con minusvalías físicas a su ejército/cuerpo. 

 



CAMBRIDGE


B1 (PET)


Mail:

 

This is part of an email from Alex, an English friend of yours: 

 

Please help me ! 

I'm finding life really stressful at the moment . 

Schoolwork , friends, family – everything is stressing me out. 

Have you got any advice? 

 

Write back to Alex. In your email (about 100 words) you should: 

 

-Describe a time when you felt really stressed. 

-Say what you did to make things less stressful. 

-Offer Alex some advice. 


B1 (PET)


Article:


You see this announcement in an English magazine: 

 

What makes you laugh? 

 

Write an article telling us what you find funny and who you enjoy laughing with.   

Do you think is good to laugh a lot? Why?  

The best articles answering these questions will be published next month.  

 

Write your answer in about 100 words. 

 



B2 (FCE)


Letter:


You see this advertisment in your local newspaper: 

Helpers wanted 

We are looking for people to work in a holiday club for English-speaking children (aged 4–8). Write a letter to Mr. Paul Turner, the club organizer, giving details of:  

-Your experience of working with children 

-Your knowledge of English 

-Why you would be suitable for the job. 

Write your letter of application in 140 – 190 words in an appropriate style.  

 


B2 (FCE)


Ensayo: 

 

You have listened to a radio programme about deforestation, the cutting down of trees in many wild areas around the world. Now, your English teacher has asked you to write an essay. 

Write an essay using all the notes and give reasons for your point of view. 

  

Many forests around the world are being destroyed for agricultural, commercial, or housing use without allowing time for the forests to regenerate themselves. What can be done to improve the situation? 

Notes 

Write about: 

-What contributes to the greenhouse effect 

-Floods 

-………. (your own idea) 


Write your essay in 140-190 words. 



C1


As part of a class project about education and work, you have been asked to write a report on what young people in your city, region or country do after they leave school.  

Your report should include information about further studies that some young people do after they leave school and the kind of jobs that other young people do immediately after leaving school, and you should also mention where you got the information from.  


Write your report in 220-260 words.  


FRANCÉS




SLP2


Un amigo plantea hacer un viaje en el extranjero y le pide su opinión. Primero cuéntele el ultimo viaje que hizo (T1). Cuente un anédocta de este viaje (T2) y recomiéndele algún lugar de interés (T3).





SLP3


Acaba de pasar la campaña del Blackfriday. Luego vendrán las rebajas. Reflexione sobre el consumismo de nuestra sociedad (T2) y presente las medidas que se pueden tomar para adoptar un consumo responsable (T3).




Si eres alumno de Milcom copia tu enunciado en la plantilla que encontrarás en la plataforma (Aula Virtual) con tus datos antes de enviarla para corregir.


¿No eres alumno nuestro? Puedes también probar a realizar estas composiciones aunque, si prefieres recibir correcciones y tener el mejor asesoramiento y guía para mejorar en idiomas considerados de interés por las Fuerzas Armadas o Guardia Civil como inglés, francés, italiano, árabe o ruso, no dudes en suscribirte con nosotros en nuestra web www.milcom.es.











11.208 visualizaciones0 comentarios

Entradas recientes

Ver todo

Comments


logo transparency feathered.png
bottom of page